Museumclub

Kijken naar kunst en cultuur is een emotionele gebeurtenis. Een schilderij, sculptuur, foto of tekening wordt al snel beoordeeld als mooi, lelijk, aansprekend of afstandelijk. Gebruiken uit het verleden fascineren ons. Als een kunstwerk aanspreekt willen we vaak meer weten van de maker en zijn oeuvre: wat heeft de kunstenaar willen overbrengen? In welke context moeten we het werk plaatsen? Met de opgedane kennis en achtergrond kunnen we kunst en cultuur beter leren begrijpen en waarderen.

Museumclub ’t Bosduiveltje helpt u via excursies en lezingen op een ongedwongen manier naar kunst te kijken en er van te genieten en cultureel erfgoed te begrijpen. U krijgt uitleg over het tentoongestelde werk. Daarnaast belooft de museumclub u een gezellig dagje uit. Eerst vindt er een voorbereidende lezing plaats, vervolgens wordt u rondgeleid in een tentoonstelling of museum. Verscheidene thema’s en onderwerpen komen aan bod: van cultureel erfgoed tot hedendaagse kunst.

Kosten: € 100,00 (exclusief reis- en entreegelden, museumkaart aanbevolen).

Data en tijdstippen:

Lezingen: 10 oktober 2017, 14 november 2017, 13 maart 2018 en 17 april 2018 van 14:00-15:30 uur

Excursies: 17 oktober 2017, 21 november 2017, 20 maart 2018 en 24 april 2018 op locatie

De gegevens van mij zijn:

Rylana Seelen

Asturiëstraat 13