Op zondagmiddag 9 april heeft Xantippe, een vrouwenvereniging ontstaan vanuit de universiteit, een geweldige middag gehad in ‘t Zaaltje. Een aantal Xantippekunstenaars heeft haar kunstwerken tentoongesteld en de leden waren uitgenodigd om deze te komen bewonderen. De meest mooie creaties waren te zien. Van prachtig keramiek, zilveren sieraden, schilderijen tot van papier gemaakte kunstwerken en sieraden. In één woord geweldig!!

Bovendien werd er aansluitend een Xantippebridgedrive gehouden, waaraan 40 leden deelnamen. Ook dit was een doorslaand succes. De dames werden de hele dag voorzien van heerlijke hapjes, een lekkere lunch en tot slot nog bitterballen! Het was op alle fronten oogstrelend en tongstrelend op deze fantastische middag.

‘t Zaaltje is een uitgelezen uitspanning om dit soort activiteiten te organiseren. De grote zaal is heerlijk licht en ruim en het cafégedeelte is een gezellige ontmoetingsruimte.

Er was genoeg parkeergelegenheid en iedereen hield zich keurig aan de regels van het parkeren.

Al met al een dag om nog eens te herhalen.

Marja van Rossum van Oppenraaij